Marcelo ve skutečném světě | Recenze

22. října 2016 v 15:30 |  Mezi řádky
Dnes jsem se konečně dostala k napsání nového článku a to dokonce k recenzi na úžasnou knihu Marcelo ve skutečném světě. Hned musím podoknout, že to dalo práci se konečně pohodlně usadit, položit ruce na klávesnici a spustit. I přesto, že ani nevím, zda tenhle text se dostane do světa nebo opět skončí v koši, jsem ráda, že alespoň k něčemu jsem se přinutila. Celá recenze se mi bude psát tak těžko. Nevím, kde začít a jak spustit.

Obsahem se stal příběh vcelku na pohled normálního mladého kluka jménem Marcelo Sandoval, po rozhovoru s ním však zjistíte, že trpí jistou psychickou poruchou. Slyší svou vnitřní hudbu. Celý svůj život studoval na škole přesně pro takové děti, ale otec se nikdy nesmířil s tím, že by nebyl normální. Pošle ho pracovat do své právnické firmy, i přes jeho odpor, kde pozná skutečný svět, emoce, lži a zápletky v něm.

Knížku jsem zakoupila v Levných knihách zlevněnou z 300 Kč na 50 Kč. Hned jak jsem jí uviděla, i přes můj plán nic nekupovat a šetřit, jsem jí čapla a kráčela k pokladně. Chtěla jsem jí již hodně dlouho, kamarádka z ní byla naprosto unešená a byla jsem nesmírně nadšená, že jsem jí objevila a navíc za tak dobrou cenu.

Ze začátku musím okamžitě pochválit obal, který se opravdu povedl. Střídání matného a lesklého povrchu na mě funguje a navíc se moc krásně drží. Je příjemná a velikostně velice pohodlná. Žádný obr, ale také není malá. Celá ilustrace je nádherná a mohla bych ji sledovat do nekonečna. V knihovně určitě mezi ostatními knihami zazáří a nebude dělat ostudu nic neříkajícím obalem, i přestože se říká Nesuď knihu podle obalu. Ale není úžasné, když je kniha skvělá a ještě k tomu i vzhledově moc příjemná? :)

Během první strany se setkáváme s hlavní postavou Marcelem. Od začátku mi byl velice sympatický, ikdyž jsem si musela zvyknout na trochu jiný styl přemýšlení a mluvení. Semtam jsem se na prvních dvaceti stránkách vrátila o pár slov dozadu, abych se ujistila, že jsem pobrala všechno. To však po chvilce zmizelo a je to velmi dobrá ukázka, jak vlastně takový člověk přemýšlí. Zároveň si však musíme uvědomit, že tak skvělé, jako to má Marcelo, to moc lidí s autismem nemá. Když se zaměřím na další postavy, všechny mi byly vcelku příjemné. Záporné byly samozřejmě záporné, ale z oblasti vývoje postavy a jejich vlastních posunků se opravdu povedly a uchvátilo mne to.

Scény byly napsané bravůrně a vždy jsem ty emoce cítila společně s postavou. Občas jsem se i nahlas zasmála a to se mně u knih stává jen málokdy, ale někdy jsem se cítila i opravdu smutně. Zároveň cítíte i jisté napětí v průběhu celého příběhu, zlost i rozpačitou lásku. Díky tomu jsem knihou prošla velice jednodušše, je nesmírně čtivá a měla jsem jí zachvilku přečtenou. Z jisté stranky je to tak zlé, máte po chvilce konec a vás to mrzí, ale tak poznáte dobrou knihu, že vás tak zaujme až vás donutí otáčet stránky od začátku do konce.

Abych tu jen nechválila, musím se zmínit o jedné nudné pasáži. Skoro u konce se dostáváme znovu k náboženských úvahám, které mi přišly ze začátku zajímavé, skoro jako u knihy Démonolog, ale když tam byla úvaha na dvě stránky, už jsem se v tom trochu ztrácela a bylo pro mě těžké udržet pozornost. Někdo si řekne, že jen dvě stránky, ale pro mě to bylo již dost dlouhé a nudné. Každopádně je to zajímavý prvek, který tam v ničem nepřekáží.

Kniha je to zajímavá, čtivá a pro mě jedna z těch, ke kterým se vrátím. Asi bych ji nedoporučila těm, kteří prahnou jen po fantasy knihách, zde nic takového nenajdete, ovšem pokud hledáte něco na vyzkoušení z jiného soudku, je to dobrá volba. Celkově je zařazena do kategorie Pro děti a mládež, já bych ji ale doporučila klidně i starším. Sice je to kniha psaná z pohledu 17ti letého kluka, ale příběh je dobře propracovaný.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.